onsdag 30. mars 2011

Deilig å være hjemme i perm igjen! Det var godt med en uke på jobb, men da fikk jeg jo ikke gjort noe i huset!! Kom hjem til middag, lekte litt med gutta, fikk de i seng og la meg 20:30. Nå får jeg fiksa litt hjemme og finner ut alt jeg burde gjøre før vi skal selge. Det blir en lang lang liste! Til helga skal Thomas på jobbtur til Svalbard og gutta skal til mormor. Da har jeg tenkt å få gjort litt på lista. Pluss at jeg skal sove sammenhengende to hele netter!! Og kose meg og slappe av litt! Og litt god mat... Mmmmmm :o)

Vi har  funnet huset vårt! Måtte bare prisen, som vi venter i dag, bli som vi vil!
Legger ved bilde av huset. Vi skal gjøre om på planløsninga. Vi bytter litt med et annet hus (Vitoria) og gjør om litt her og der. Da blir det også litt forandringer på vinduene siden det ikke stemmer med planløsningen. Må bare vente til vi får tegningene så vi ser hvor store mål det er i de forskjellige romma. 

Huset heter Modena. Vi ville ha tradisjonshus først, men etter å kikka meg lei på de falt vi for dette. Og så er det ca 30m2 større enn de vi har sett på tidligere. Dette er på 212m2.  
Modena
Vi skal ha en annen planløsning både oppe og nede, og heve kneveggene.












7 kommentarer:

Bente sa...

Hei!
Fant bloggen din da jeg søkte på modena fra blå bolig! Det blir spennende å følge deres prosjekt fremover, for vi har nemlig sett på modena vi også! Skal bygge til høsten i Nittedal! Har også lyst på litt andre romløsninger, og trenger så absolutt mer bodplass... hører gjerne mer om hva dere bestemmer dere for ; )
Hilsen Bente - også mamma til to små tasser på 2 og 4,5 år !!

Gunn-Kristin sa...

hei Bente!
Hyggelig med mld fra deg! Og moro at dere også tenker på Modena! Fint hus! Vi gikk lei av de typiske tradisjonshusa og falt for dette.
Vi satt og tegna opp planløsning i påsken og fikk de sendt av gårde til kontakten vår i Blå Bolig som sendte de til arkitektene. Så nå venter vi bare på svar! Og litt hjelp med dører og vinduer...
Vi tegna opp en bod oppe og en nede. Oppe er løsningen litt lik Vitoria sin, men med bod i stedet for soverom ved trappa. Nede har vi putta in kjøkkenet langs ene veggen i stedet for "midt inne". Kan legge ut planløsning etter hvert og prøve å være flink til å holde siden oppdatert! Ikke alltid like lett med to små tasser i hus... men kos med to små :o)

Bente sa...

HEi! så fint at du fikk tid til å svare. Vet aaaalt hvordan det er med to små! Og nå når vi driver med salg av huset er alt veldig travelt. Leste bloggen din, og kjenner meg veldig igjen i rydding, kasting, maling og pussing. Har ikke gjort annet de siste 4 ukene, men gud hvor bra det blir, har nesten ikke lyst til å flytte herfra likevel! MEEEN det blir jo veldig bra å flytte inn i et modena hus om ett år ; )
Vi har prøvd oss på å tegne litt om vi også, men har ikke kommet så langt på vei enda. Vi skal ha inngang fra siden av huset (venstre side tror jeg) pga innkjøringen er forfra. Og så skal vi ha ekstra boder både oppe og nede, for det får vi aldri nok av!
Oppe tegner vi loftsstua i midten av huset, og så vil vi ha større bad oppe. Vurderer å dele den opprinnelige loftsstua til to gutterom istedet for.
Jeg er også usikker på om jeg vil ha kjøkkenet midt i huset nede, men det tror jeg mannen min vil ha... en liten diskusjon på gang tror jeg. skal dra inn en interiørarkitet bare salget av huset er over (visning idag og søndag...veldig spennende gitt), og så skal vi ha møte med arkitekt litt senere. VI bruker en byggmester som ikke er koblet til Blå bolig, så vi får ikke ekstra kostnader knyttet til omtegning, så det er bra! Blir superglad for tips og ideer til planløsning etterhvert som du vet mer om hva dere tenker!!!
Lykke til med prosessen deres med salg osv, når skal dere ha visning???
Hilsen fra Bente ; )

Bente sa...

Inngangen blir forresten fra høyre side, ikke så lett dette med høyre og venstre gitt ; )

Gunn-Kristin sa...

hei igjen!

er på jobb så får ikke skrevet så mye nå.

vi tar bilder av huset i dag og regner men mulig visning neste helg?!? spennende ja!!!

kan du ikke legge meg til på facebook? er litt oftere der inne enn her. lettere å svare der :o)

God helg!!

Gunn-Kristin sa...

hei Bente

Vi har fått tegningene. kan sende deg de hvis du vil :)

Monika sa...

Hei :) kom over dette innlegget på nette da jeg søkte på modena :) vi holder på å bygge dette huset nå :) har du bilder fra inni huset dere bygde, hadde vært veldig artig å sett :) Monika