onsdag 7. april 2010

Da er påsken over for denne gangen. Så mange nye fregner kan vi ikke skryte av å ha fått, men vi fikk i hvert fall slappa av!!
Onsdag etter jobb bar det av gårde til Elverum. Vi hadde jo håpa at vi kanskje skulle slippe unna litt av køa siden vi var litt tidlig ute. Men nei da... Et godt stykke før det gikk over til to-feltsvei stoppa det. Ser veldig frem til de blir ferdig med hele E6!
Vi hadde egentlig tenkt å kjøre via Kongsvinger, men den avkjøringa suste vi forbi... Så vi tok av en annen vei som også skulle få oss til Kongsvinger. Kjørte og kjørte på dårlig vei, og angra litt på den avgjørelsen. Kom oss til slutt til Skarnes hvor vi tok en burger så vi hadde litt å gå på før vi var fremme.

Mormor var på hytta og skulle ikke hjem før torsdag kveld, så vi kom hjem til kaldt og stille hus. Luca ble som alltid veldig fort husvarm, og vi slappa bare av resten av kvelden.
Onkel Per Erik som også var på hytta, kom hjem sent på kvelden. Da lå vi allerede og sov godt i sengene våre.Vi var litt usikkre på om Luca ville sove hele natta i sprinkelsenga som står hos mormor. Han har jo fått ny-storgutt-seng hjemme. Men det gikk finfint! Han sov helt til klokka 6 torsdag morgen... Og siden han hadde hosta hele natta, var det litt for tidlig for meg...

Da onkel kom ned trappa ble det gledeshyl fra Luca! "OnkelOnkel!!"
Etter noen timer med lek sovna både Luca, Per Erik og jeg mens Thomas tok seg en joggetur...
Etter soving tok vi en tur til Hamar for å besøke morfar, besta og tante Maja. Der var det deilige boller og sjokokake og så spekemat til middag.
Kvelden kom og mormor kom hjem med pizza fra Peppes. 

Fredag morgen løper Luca inn til mormor og opp i senga. Mmmm...deilig å sove litt lenger!
Til lunsj møtte vi Mona, Lars og Oliver på Peppes. Oliver er 9 mnd eldre enn Luca og de lekte veldig godt sammen. Oliver skal også bli storebror og terminen er en dag før min, 8.mai. Blir spennnede å se hvem av gutta som blir storebror først!

Lørdag og søndag bare slappa vi av. På søndag fikk vi litt sol, så vi fikk endelig grilla pølser.
Mandag hadde onkel bursdag så vi vekte han med kake, kaffe og gaver på senga. Luca var den som var mest ivrig etter kake. "Kake onkel, kake onkel, kake!!"
Kjørte hjem igjen på ettermiddagen. 

Alt er bra med oss alle :o) Nå er det bare litt over 4 uker til termin, og vi begynner å bli klare. Jeg gleder meg i hvert fall til å få igjen kroppen min og kunne ligge på magen! Lillebror er en veldig aktiv liten krabat. Ganske lik storebroren sin.
Jeg har igjen to dager til på jobb før permen starter. Skal bli godt å få litt tid til å slappe av på før lillebror dukker opp!
Babyrommet er så og si ferdig. Legger ut bilder av det etterhvert.



Luca koser seg når mormor baker kake
Bøøøøøøø!!

Endelig litt sol så vi kunne grille pølser


Familiebilde


                                  

Onkel Per Erik 26 år


--Gunn-Kristin--

4 kommentarer:

Kari L Motrøen sa...

Ja, tiden går og snart er jeg andregangsmormor. Men jeg er ikke helt klar enda så håper han holder seg i ro i magen en stund til. Gleder meg veldig til å bli kjent med han. Blir han like snill og god som storebror er det ingen sak hverken å være mormor eller foreldre.

Det var veldig koselig å være sammen med dere i påska. Trivelig med litt liv i huset igjen. Som du sier var ikke været det beste, men vi koste oss likevel. Får håpe på bedre være neste påske...... og kanskje møtes vi på hytta da....

Klem fra mormor Kari

Gunn-Kristin sa...

Sant! Det går fort nå :) Enda godt du har en lang sommerferie foran deg ;)
Vi og kosa oss masse! Håper på hyttepåske neste år!!!

Kari L Motrøen sa...

Å joda, vi følger med. Inn og ser hver dag. Koser meg med bildene og kommentarene. Lykke til videre med oppdateringene. Klem fra mormor

Kari LM sa...

Fin nedtelling..... Nå er jeg i hvertfall NØDT til å inn å se hver dag. Teller sammen med dere og gleder meg veldig. Ha en fin dag :)